Verksamhetsberättelse 2016

• Uppdaterad: 26 MAR 2017 12:56

Verksamhetsberättelse för DK Rocksulan, Karlstad 2016

Styrelsens sammansättning och arbete
Rocksulans styrelse har under verksamhetsåret 2016 bestått av:
Anna Larsson; ordförande, Nicklas Ellström; vice ordförande, Kristina Elander; kassör, Therese Olsson; sekreterare, Ulrika Olzon, Erik Björfelt och Felicia Svensson (övriga ledamöter). Suppleanter har varit Tony Jörmar och Oscar Larsson. Styrelsen har under året haft 7 protokollförda styrelsemöten.

Vid årets förbundsmöte i april hade Rocksulan ingen representant.

Valberedning
Valberedningen har bestått av Linn Aronsson, Tony Andersson och Andreas Larsson.

Revisorer
Revisorer har varit Camilla Wilhelmsson och Jörgen Wiklund med Camilla Andersson som ersättare.

Medlemmar
Rocksulan har under 2016 haft 294 medlemmar, varav 38 licensierade för tävling. Medlemsavgifterna har varit 100kr för enskild medlem och 250kr för familjemedlemskap.

Tävlings-/träningsverksamhet
Rocksulan har under 2016 bedrivit dansträning för våra licensierade tävlingsdansare (32st varav 16 höglicenser och 16 låglicenser) samt ytterligare några dansare som ännu inte börjat tävla men som är på väg ut i tävlingsverksamheten. Träningen bedrivs tillsammans med DTC i lokal i Skoghall, vilken vi hyr. Tränare har under 2016 varit, Andreas Larsson, Martina Nilsson, Felicia Svensson, Karl Lettenström, Björn Sjöstrand, Erik Lindberg, Pia Utter, Fanny Ellström och Mats Ivarsson. Vi har träningsgrupper för Barn/Ungdom, Juniorer, Vuxna samt 35+ och för danserna Bugg, Dubbelbugg, Boogie Woogie, Rock n Roll och Lindy Hop.

Ålder             0-6                  0st
Ålder             7-12                5st
Ålder             13-20              6st
Ålder             21-40             16st
Ålder             41à              5st

Nationell verksamhet
Rocksulans tävlingsdansare har under året med framgång deltagit i 15st nationella (inkl SM & DM) och 5st regionala tävlingar.

SM:9 dansare deltog i SM som arrangerades av Helsingborgs Dansförening den 4 juni. Där hade RS 5 par/trios representerade dessa var Karl Lettenström och Elizabeth Lindström; 1:e plats i bugg vuxen, Benjamin Ivarsson (DTC) och Fanny Ellström (RS); 21:e plats i bugg vuxen, Linus Ellström (RS) och Emilia Ivarsson (DTC); 42:e plats bugg vuxen, Anton Nordlander (ALT) och Felicia Svensson (RS); 42:e plats bugg vuxen, Karl Lettenström och Elizabeth Lindström (RS) 8:e plats i Boogie Woogie vuxen samt Benjamin Ivarsson (DTC), Evelina Takman (DTC) och Fanny Ellström; 3:e plats Dubbelbugg vuxen .

DM: Rocksulans dansare var också representerade på distriktsmästerskapet i Västsvenska danssportförbundet. Totalt deltog 4 dansare fördelat på 2 par och Rocksulan fick med sig flera medaljer hem: Karl Lettenström och Elizabeth Lindström vann Bugg vuxen och Boogie Woogie vuxna. Niklas Skarin ( PORT) och Fanny Ellström blev 2:a i Boogie Woogie vuxen  och kom 2:a i Bugg vuxen.

LAG SM: DK Rocksulan deltog inte i 2016 år LAG-SM som hölls i Piteå.

Internationell verksamhet
År 2016 deltog Rocksulan på två internationella tävlingar. Vid båda tillfällena har det varit Karl Lettenström och Elizbeth Lindström som representerat Rocksulan.
W. Master BW Main (Halmstad) WC BW J/S, BWN 20:e plats ( av 29 par) och World Master BW Main Class, World Cup BW Jun/Sen (Rimini) BWM 16:e plats ( av 61 par).

Kursverksamhet
Under året 2016 har Rocksulan arrangerat buggkurser för vuxna (nybörjare, påbyggnad och avancerad och parträning), på Holken, Mariebergsskogen, Karlstad. Kursledare för nybörjarkurs och påbyggnadskurs har varit Felicia Svensson och Erik Ruiter. För kursen avancerad har Linus Ellström och Linn Aronsson varit kursledare.  För kursen parträning har Erik Lindberg och Pia Utter varit kursledare. På buggkurserna har det också funnits hjälpledare, som bestått av klubbens tävlingsdansare, före detta tävlingsdansare och andra aktiva medlemmar. Vi har också haft kurser i Zumba, där Eva Henriksson har varit ledare och fox (hösten 2016) där Oscar Larsson och Linn Aronsson varit ledare.

Externa kurser inom Karlstad området.

2016 har det inte hållits några externa kurser utanför Karlstad området. Dock har Rocksulan varit och lärt ut bugg för nybörjare på ett 50-års kalas.

Kursledarutbildning/utveckling
2016 har det inte hållits någon kursledarubildning.

Avslutningskvällar:

Under detta verksamhetsår har Rocksulan haft två avslutningskvällar (dessa har varit i samband med sista söndagsdansen för terminen) för våra kursdeltagare. Dessa kvällar har varit mycket uppskattade, då det både bjuds på uppvisning av klubbens tävlingsdansare och gratis fika till kursdeltagarna.

Söndagsdanser
Rocksulans Nöjessektionens uppgift är att anordna söndagsdanser, och anlitar några av landets mest bokade orkestrar. Under 2016 har hållits 8 danser, fyra på våren och fyra på hösten. Publiksiffran har under året pendlat mellan 110 och 302 besökande, och gav ett genomsnitt på 219 betalande personer.

Övrig verksamhet
Rocksulan har haft ett klubbmöte under året och detta hölls i samband med årsmötet samt ett medlemsmöte. Styrelsen har också haft ett samarbetsmöte med vår samarbetspartner DTC. Sektionerna har haft egna sektionsmöten samt 2 gemensamma utvecklingsmöten under året och styrelsen har h utvecklingsmöten där vi bl.a arbetat med utveckling av föreningen, hemsidan och användandet av Idrott Online.

Ansvarsområden
Klubbens arbete består av tre olika sektioner; nöje, utbildning och tävling samt en tävlingsorganisatör.

Nöjessektionen: Ansvariga i nöjessektionen har under verksamhetsåret 2016 varit Nicklas Ellström, Sune Hellberg, Karin Odensson, Märith Andersson och Camilla Wilhelmsson. Sune Hellberg har valt att avgå i samband med årsskiftet 2016/2017 och kommer att ersättas.

Utbildningssektionen: I Utbildningssektionen har Anna Larsson, Josefine Bergström, Therese Olsson och Ulrica Olzon varit huvudansvariga.  Denna sektion ansvarar för kurser och utbildning (t.ex. barn- och vuxenkurser, entré, musik, kursledare, hjälpledare, annonsering kurser, extern utbildning, intern utbildning).

Tävlingssektionen: I Tävlingssektionen har Felicia Svensson och Linus Ellström varit huvudansvariga. Tävlingssektionen ansvarar för träningar, uppvisningar, läger och tävlingar (ej tävlingar som klubben arrangerar). Jessica Hjert har varit ansvarig för anmälningar till tävlingar.

Tävlingskommitté: I tävlingskommitten har Erik Ruiter (tävlingsorganisatör) och Sofie Lind varit huvudansvariga. Just nu jobbar de med att ta fram underlag för vad som kommer behövs till framtida tävlingar och det nuvarande målet är att genomföra en R-tävling våren 2017.

Vi riktar ett stort tack till alla som gjort 2016 till ett framgångsrikt år för Rocksulan!

2016-03-21

Rocksulans styrelse
Anna Larsson                      Kristina Elander
Nicklas Ellström                   Felicia Svensson
Tony Jörmar                        Erik Björfelt
Ulrica Olzon                        Therese Olsson
Oscar Larsson

Skribent: Erik Björfält

Kommande event

Plats: Holken, Mariebergsskogen

8 September - 2019

29 September - 2019

27 Oktober - 2019

17 November - 2019

180 kr i Entrén

Kl: 18.00 - 22.00

Varmt Välkomna // DK Rocksulan

För info om swish, klicka här!

Vill du hjälpa oss på våra Söndagsdanser

facebook-160x150

dkrocksulan

SPONSORER 2019

moelven

larrson resman

Vill du vara med och sponsra oss?

Klicka här!

Postadress: